Een vlottervliegtuig dat op een afgelegen eiland dichtbij Haven McNeill op Donderdag verpletterde was rubriek aan een het registreren verrichting in het gebied, zei de Raad van de Veiligheid van het Vervoer Vrijdag.

De piloot en twee passagiers stierven toen een Cessna 185 in een helling ongeveer 20 meter van de Lagune van Potts op het Eiland van de Krakrots van het Westen dichtsloeg.

artikel gaat hieronder verder
TRENDING STORIES
In Langford, een kille wake in de wind, en openhartig praten over huiselijk geweld
Victoria NASCAR driver geschorst voor social media post
Donaties stromen binnen om eiland te kopen voor park als deadline weefgetouwen
B.C. overtreft 20.000 gevallen in ‘misschien wel de meest uitdagende tijd van deze pandemie’.
GERELATEERD
Drie doden in een vliegtuigongeluk in het noordoosten van Vancouver Island…
“Het is bevestigd dat de bestemming Potts Lagoon was en dat dit ongeluk zich voordeed tijdens enkele manoeuvres ter voorbereiding op de landing, zo klinkt het,” aldus Glen Friesen van de Transport Safety Board.

Friesen zei dat de voorlopige informatie erop wijst dat de passagiers zich aansloten bij een houtkap- of houtsorteeroperatie in het gebied.

De B.C. Coroners Service houdt de namen van de slachtoffers achter totdat hun lichamen zijn teruggevonden en hun identiteit is bevestigd.

“We kunnen nooit zeker zijn hoe lang dat zal duren bij een vliegtuigongeluk,” zei de woordvoerster van de lijkschouwers Barb McLintock op vrijdag. “Soms is het vrij eenvoudig, maar het kan ook complex en tijdrovend zijn in andere gevallen.”

Een lijkschouwer en drie TSB-onderzoekers reisden vrijdagochtend per boot naar de locatie.

Friesen zei de bosbouwarbeiders in het gebied hielpen duidelijke struik rond het vliegtuig om onderzoekers toegang tot de wrakstukken te verlenen.

Terwijl de politie en de lijkschouwer zich bij het terugkrijgen van de lichamen concentreerden, begonnen de onderzoekers TSB te proberen om de oorzaak van het ongeval te bepalen, zei Friesen.

“,,Zij doen dingen zoals het verwijderen van om het even welke apparaten uit het vliegtuig dat om het even welke vluchtgegevens kan geregistreerd hebben,” hij zei. “Ze kijken naar de inslaghoeken en aanwijzingen van de snelheid en het motorvermogen.

“Ze kijken ook naar dingen die niet zijn gebeurd. Er was bijvoorbeeld geen brand na de inslag, dus ze kijken naar informatie over wat dat kan hebben voorkomen.

Friesen zei dat het te vroeg is om conclusies te trekken. Onderzoekers krijgen nog steeds tegenstrijdige informatie over de weersomstandigheden op het moment van de crash en of de vlucht in Port Hardy of Port McNeill, ongeveer 45 kilometer ten westen van de crashplaats, is ontstaan.

Friesen zei dat er enige vluchtvertragingen waren in het gebied van Port Hardy op donderdag als gevolg van het weer. “Maar het klinkt als later op de dag, begonnen sommige vluchten plaats te vinden, zodat zijn wij enkel niet helemaal zeker over dit bepaalde gebied en wat de nauwkeurige voorwaarden waren,” hij zei.

Het vliegtuig was eigendom van Air Cab. Het bedrijf, dat in de Haven van de Steenkool wordt gebaseerd, gaf een korte verklaringsVrijdag vrij die erop wijst dat de chartervlucht onderweg was van Haven McNeill.

“De ,,Cabine van de Lucht deelt de zorg van de familie en de vrienden van de betrokken passagiers en de bemanning terwijl wij op verdere informatie van de autoriteiten wachten,” de bovengenoemde verklaring.

“We zullen nauw samenwerken met alle autoriteiten door middel van het herstelproces, terwijl we de directe familieleden van de betrokken passagiers en bemanning voortdurende steun bieden, voor zover dat mogelijk is.” 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

Haven McNeill Burgemeester Gerry Furney zei dat hij het vliegtuig zag landen aan het einde van het stadsdok en twee passagiers opneemt op donderdagmorgen.

“Hij maakte gewoon een perfecte landing,” zei Furney. “Hij was duidelijk een ervaren piloot. Hij pikte zijn twee passagiers op en steeg op. Ik zag hem opstijgen, allemaal volgens het boekje.”

Furney zei dat het gebied waar de crash plaatsvond “erg krap is voor een vliegtuig om een bocht te maken” en dat het een factor kan zijn geweest.

Hij zei de ingezetenen van Haven McNeill door de neerstorting werden bedroefd.

“Wij allen moeten vlottervliegtuigen in verschillende tijden nemen,” hij zei. “Dus iedereen die hier woont, in feite de meeste mensen in kleine gemeenschappen, zijn zich goed bewust van hoe zweefvliegtuigen problemen kunnen hebben. Het is gewoon een realiteit.”